Skip to content
balanceautoszerviz.hu
  • Kezdőlap
  • Rólunk
  • Szerviz
  • Csapatunk
  • Kontakt
Foglalás
Foglalás
balanceautoszerviz.hu
  • Kezdőlap
  • Rólunk
  • Szerviz
  • Csapatunk
  • Kontakt

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

a javítási, karbantartási és átvizsgálási szolgáltatási tevékenységre

– Hatályos 2024-05-01 napjától –

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a vállalkozó és a
megrendelő jogait és kötelezettségeit tartalmazzák a vállalkozó által nyújtott átvizsgálási
és javítási szolgáltatásokkal kapcsolatosan és elválaszthatatlan részét képezi az egyedi
írásbeli megrendelésnek.


A vállalkozó neve: Szerbák Tamás Csongor E.V
A vállalkozó székhelye:1035 Budapest, Szentendrei út 24.
Adószám: 46349307-2-41
A javítási szolgáltatás telephelye: 1222 Budapest, Ménesi utca 2.
A vállalkozó elérhetősége:
Telefonszám, szerviz munkafelvétel: +3630 382 8542
H-P:08.30 órától 17.30 óráig
E-mail cím: balanceautoszerviz@gmail.com
A megrendelő: Az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely a vállalkozó által
nyújtott átvizsgálási és javítási-karbantartási szolgáltatást megrendeli.
Felügyeleti szervek:
Budapest Főváros XXII. Kerületi Polgármesteri Hivatal
1221 Budapest, Városház tér 11.
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Osztály
1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/B.  
Budapest Főváros Kormányhivatala
Közlekedési Főosztály
1138 Budapest, Váci út 188.
 
I. Szolgáltatások

  1. Gépjármű-javítás:
    a)  napi vizsgálat, időszakos műszaki szemle
    b)  garanciális hibaelhárítás
    c)  gépjármű futójavítás
    d)  gépjárművek, fődarabok, részegységek diagnosztikája, beszabályozása
    e)  gépjárművek, fődarabok, részegységek javítása, felújítása
    f)   kenő- és segédanyagok szintellenőrzése, utántöltése, cseréje
  2. g) turbó javítás, felújítás
    h) motordiagnosztika
    i) karosszéria javítás
  1. Gépjármű -villamossági javítás – közvetített szolgáltatás igénybevétele útján
    a) gépjárművek elektromos hibáinak futójavítása
    b) elektromos részegységek műszerek diagnosztikája, beszabályozása
    c) elektromos részegységek javítása
    d) elektromos jellegű átalakítás.
  2. Egyéb szolgáltatások
    a) gépjárművek felkészítése műszaki vizsgára
    b) gépjárművek eredetiség vizsgálatának ügyintézése
    c) gépjárművek vásárlás előtti átvizsgálása
    d) HHO motortisztítás
    e) klíma tisztítás, ózonos klíma fertőtlenítés

II. Vállalkozási feltételek 

  1. Szerbák Tamás Csongor E.V. (a továbbiakban: „vállalkozó” vagy „Balance
    Autószerviz”) mint márkafüggetlen javító vállalja a gépjárművek javítását,
    karbantartását a jogszabályi előírásoknak megfelelően, amely tevékenységek
    elvégzésére megfelelő képesítéssel rendelkezik. A fenti munkálatok elvégzésének
    technológiáját és díjszabását a vonatkozó jogszabályok iránymutatásainak megfelelően
    alakítja ki.
  2. A jótállás és szavatosság keretében elvállalt gépjárművek kötelező átvizsgálási és
    javítási munkáira vonatkozó feltételeket, a gépjárművet értékesítő szervezet által
    kibocsátott jótállási füzetben leírtak tartalmazzák.
  3. Amennyiben a megrendelés javító-karbantartó szolgáltatás esetén az adott
    járműtípusra vonatkozó karbantartási, javítási technológiától vagy a KRESZ
    előírásaitól eltér, illetve előzetes és időszakos -fenntartói vizsgálat szolgáltatás során a
    jogszabályi előírásoknak nem felel meg, akkor a vállalkozó a munka elvégzését
    megtagadhatja.

III. Jármű átvétele és átvizsgálása, javítási folyamat

  1. Amennyiben a Balance Autószerviz rendelkezik a kért szolgáltatás elvégzéséhez
    szükséges feltételekkel, akkor a javító-karbantartó szolgáltatás esetén a gépjárművet a
    műszaki szakemberével megvizsgáltatja, aki a hiba felvételezés után meghatározza és
    a Megrendelőlapon (a továbbiakban: munkalap) feltünteti az elvégzendő szolgáltatást. 
    A gépjármű átvizsgálása nélkül, kizárólag a megrendelő által szolgáltatott előzetes
    információk alapján készített tájékoztató jellegű árajánlat esetében a vállalkozó az
    ajánlat tartalmáért, annak a tényleges hibával való összefüggéséért felelősséget nem
    vállal. A vállalkozó részéről eljáró személy (munkafelvevő) ellenőrzi a természetes
    személy megrendelő vagy a jogi személy megrendelő képviseletében eljáró
    természetes személy személyazonosságát a személyes okmányai alapján. A vállalkozó a gépjármű okmányait átadó és a megrendelést aláíró természetes személyt külön
    meghatalmazás nélkül is a tulajdonos vagy üzembentartó meghatalmazottjának tekinti.
    A munkalap a gépjármű átvételének elismervényeként is szolgál, így a vállalkozó
    jogosult a gépjárművet és a munkalap bemutatása A megrendelt munka elkészültét
    követően a megrendelő a munkalap bemutatásával igazolja a jármű átvételének
    jogosságát a vállalkozónál.
  1. A vállalkozó a megrendelő kérésére az előre láthatóan szükséges javítási,
    karbantartási, szerelési munkákról, állapotfelmérést és részletes árajánlatot készít,
    amelynek díja: 1 óra munkadíj + áfa + a diagnosztikának az ára. Ez tartalmazza a
    hibafeltárással kapcsolatos esetleges részleges megbontást és a műszeres vizsgálat
    költségeit is. Ha az ilyen módon elkészített részletes árajánlat után a megrendelő a
    szükséges munkák elvégzését mégsem kéri, úgy a gépjárművön megbontott egységek
    visszaszerelése, illetve a gépjármű üzemképes állapotba hozása a vállalkozónak nem
    képezi a feladatát. Ez esetben a megbontott gépjármű elszállításáról a megrendelő
    köteles gondoskodni. Amennyiben a megrendelő külön megrendeli a vállalkozótól az
    eredeti állapotú üzemképesség helyreállítását, akkor azt a vállalkozó felelősség
    vállalása nélkül, szükségjavítási jelleggel, díjazás ellenében abban az esetben végzi el,
    ha a hibafeltárás során közlekedésbiztonsági hiányosság nem volt észlelhető. 
  2. Az árajánlat érvényességi ideje 5 (öt) munkanap, azzal, hogy ha a megrendelő a
    gépjárművet tovább üzemelteti, megszűnik az ajánlat érvényessége, ha a gépjárműben
    a felvételi állapothoz képest bármely változás következik be (pl. újabb meghibásodás,
    közlekedési baleset okozta sérülés stb.). 
  3. A vállalkozó részéről eljáró személy (munkafelvevő) írásban, személyes átadással
    vagy a megrendelő előzetesen egyeztetett e-mail címére megküldve közli a
    megrendelővel a kért munkák elvégzésének a munka elvállalásakor várható
    legmagasabb – tájékoztatásul szolgáló – vállalási díját és a szolgáltatás elvégzésének
    várható határidejét, valamint rögzíti a kilométeróra állását. A vállalkozó a gépjármű
    átvételekor a gépjárműről legalább 4 db fényképet készít, amelyen a kilométeróra állás
    és – amennyiben lehetséges, járó motorral – a műszercsoport egység is szerepel.
  4. Az ajánlat elfogadásával létrejön a szerződés. A gépjárművön kizárólag azok a
    javítások kerülnek elvégzésre, melyek szerepelnek az elfogadott ajánlatban. A
    szerződéstől való eltérés csak a megrendelő írásbeli, e-mailen, SMS vagy Messenger
    üzenetben megadott beleegyezésével lehetséges.
  5. A megrendelő tudomásul veszi, hogy vállalkozó a szolgáltatás részeként jogosult
    bejáratást vagy próbautat végezni a gépjárművel, azzal, hogy a vállalkozó nem vállal
    felelősséget a próbaút során a gépjárműben bármely okból keletkezett esetleges
    károkért.
  6. A vállalkozó jogosult és köteles megtagadni a gépjármű javítását vagy a már
    megkezdett javítás esetében a javítás folytatását, amikor az üzembiztonsággal vagy a
    KRESZ előírásainak való megfelelőséggel kapcsolatban bármilyen kétsége merül fel.
    Amennyiben a javítás során olyan körülmény merül fel, amely miatt a gépjármű a
    közlekedésben való részvételre alkalmatlan, vállalkozó ezen körülményről tájékoztatja
    a megrendelőt.
  7. A Balance Autószerviz nem vállal felelősséget a gépjárművekben hagyott tárgyakért,
    eszközökért, valamint fenntartja a jogot, hogy a gépjárművet részletesen átvizsgálja.
    Amennyiben a gépjármű bármely része (pl. kesztyűtartó, csomagtartó) el van zárva,
    akkor a vállalkozó a javítást megtagadhatja. Figyelemmel arra, hogy a gépjárműben
    hagyott tárgyak akadályozhatják a javítási folyamatot, ezért vállalkozó felhívja a
    megrendelőket azok eltávolítására.
  8. A megrendelő javítási és karbantartási szolgáltatás megrendelése esetén köteles a
    vállalkozó részére átadni a gépjárművel együtt annak forgalmi engedélyét és a
    gépjármű kulcsait, valamint a szervizfüzetet. Műszaki vizsgáztatás ügyintézése
    céljából történő átadás esetén a felsoroltakon túl a díjjal fedezett kötelező –
    felelősségbiztosításról szóló igazolószelvény, valamint a szükséges meghatalmazás
    átadása is szükséges. Forgalmi engedély hiányában a vállalkozó a gépjármű átvételét
    megtagadja. Amennyiben a szolgáltatás teljesítése nem indokolja a forgalmi engedély
    szervizben tartását, a vállalkozó jogosult a forgalmi engedélyt a munkafelvételt
    követően visszaadni a megrendelő részére.
  9. Ha az elvégzendő munka előreláthatóan befolyásolja a gépjármű további
    használhatóságát, teljesítőképességét vagy használatának módját, a vállalkozó erről
    tájékoztatni köteles a megrendelőt.
  10. Műszaki vizsgára történő felkészítés során a Közlekedési Hatóság utasításait kell
    alkalmazni.
  11. A vállalkozó az előírt jogszabályoknak és nemzetközi minőségbiztosítási feltételeknek
    való megfelelés érdekében kizárólag saját maga által beszerzett alkatrészeket szerel
    be, illetve a saját szerződött partnereivel dolgozik együtt a javítás során. A Balance
    Autószerviz nem vállalja a megrendelő által hozott, gyári, utángyártott alkatrészek
    beszerelését és kenőanyagok felhasználását, még abban az esetben sem, ha azok az
    adott járműtípushoz illeszkednek, bontatlanok, újak és sérülésmentesek. Vállalkozó
    nem vállalja a megrendelő által hozott bontott alkatrészek beszerelését sem.
  12. Amennyiben a javítás során a megrendelt javítással összefüggésben új körülmény
    merül fel, azonban a vállalkozó az előzetesen egyeztetett költségkereteken belül azt
    kezelni tudja, akkor jogosult a munkáról saját hatáskörben dönteni. Ha a javítás során
    feltárt új hiba vagy körülmény nincs összefüggésben a korábban megrendelt javítással,
    vagy annak kijavításával a szolgáltatás várható legmagasabb díjaként meghatározott
    összeg emelkedne, akkor a vállalkozó köteles tájékoztatni a megrendelőt a feltárt
    hibáról, körülményről és az ezzel kapcsolatos munka díjáról és a vállalási határidőről.
  13. A közlekedésbiztonsági szempontból szükséges javítás meg nem rendelése esetén a
    hibás gépjármű megrendelőnek történő átadásakor a vállalkozó köteles írásban
    közölni, hogy a gépjármű a közúti forgalomban nem vehet részt, és ennek
    tudomásulvételét a megrendelő aláírásával köteles igazolni. A hibás gépjármű
    elszállításáról a megrendelő köteles gondoskodni, a vállalkozó ebben segítséget
    nyújthat. 
  14. Amennyiben a megrendelt munka elvégzését előre nem látható ok akadályozza
    (például alkatrész-szállítási késedelem stb.), azt vállalkozó a megrendelővel az ok
    felmerülésekor haladéktalanul köteles közölni.
  15. A szolgáltatás teljesítése közben okozott károkért (pl. karosszériasérülés, egyéb
    alkatrész-rongálódás) a Balance Autószerviz felelősséggel tartozik. A kártérítési
    igényt a megrendelő írásban köteles bejelenteni, vagy közös jegyzőkönyv felvételét
    kezdeményezni a munkafelvevőnél.

IV. A gépjármű átadása

  1. A vállalkozó a gépjármű javításának befejezéséről értesíti a megrendelőt. A
    megrendelő vagy meghatalmazottja a munkalap bemutatásával jogosult a gépjárművet
    átvenni.
  2. Amennyiben a megrendelő az 1. pont szerinti készre jelentéstől számított 3 naptári
    napon belül nem veszi át a gépjárművet, a Balance Autószerviz tárolási díj
    felszámítására jogosult, melynek összege megkezdett naponként 3.000 Ft + ÁFA.
    Amennyiben a megrendelő vagy meghatalmazottja az e-mailben megküldött készre
    jelentés ellenére a gépjárműt 2 (kettő) hónapon belül nem veszi át, a vállalkozó a
    javítási és tárolási díj érvényesítése érdekében jogi eljárást jogosult kezdeményezni. 
  3. A vállalkozó az elvégzett munkáról és a beépített anyagokról köteles tételes számlát
    kiállítani a megrendelőnek, amely tartalmazza a beépített alkatrészek listáját, valamint
    az elvégzett munkák megnevezését, továbbá az egyéb, jogszabály által meghatározott
    tartalmi elemeket.
  4. A számla kiállítása során a Balance Autószerviz telephelyén kifüggesztett aktuális
    árlista, valamint a megrendelés irányadó. Olyan munkák esetében, amelyek az
    árjegyzékben, illetve a megrendelésben nem szerepel, a vállalkozó által
    meghatározott, műszakilag indokolt ráfordítási időnek megfelelő javítási óradíjat
    köteles a megrendelő megfizetni. A javítás során felhasznált anyagok, alkatrészek a
    Balance Autószerviz által az anyag felhasználásának/alkatrész beépítésének napján
    érvényes, Balance Autószerviz által kínált kiskereskedelmi ár alapján kerülnek a
    megrendelő felé kiszámlázásra. 
  5. A javítás során kiszerelt/lecserélt fődarabok és alkatrészek – a jótállás és szavatosság
    keretében végzett javítás, illetve az ún. gyári felújított (cseredarab leadását igénylő)
    alkatrészek beépítése kivételével –a megrendelő tulajdonát képezik, azokat a
    vállalkozó a megrendelő kifejezett kérése esetén a gépjármű csomagtartójában helyezi
    el, kivéve, ha a javítás folyamata miatt annak visszatartása indokolt (pl. biztosítási
    ügyintézés miatt). A gépjármű átadásakor a megrendelő által el nem vitt kiszerelt
    alkatrészeket a vállalkozó nem köteles tárolni, hulladékként történő kezelésről
    gondoskodik. 
  6. Minden beszerelt alkatrész a számla teljes kifizetéséig a vállalkozó tulajdonában
    marad. A megrendelő a vállalkozó tevékenységét, vagy a felhasznált anyagokat – a
    veszélyes üzemre és a munkavédelemre vonatkozó szabályok betartása mellett –
    bármikor ellenőrizheti. 
  7. A gépjármű és az okmányok átadása a megrendelő részére a számla kiegyenlítése után
    történik meg. A számla teljes kiegyenlítéséig a Ptk. 6:246.§ alapján a vállalkozónak a
    megrendelés tárgyát képező gépjárművön törvényes zálogjoga áll fenn, így jogosult a
    gépjármű visszatartására.

V. Panaszkezelés

  1. A Balance Autószerviz a panaszkezelés során a vonatkozó jogszabályok szerint jár el,
    amennyiben azt a jogszabályban meghatározott fogyasztó teszi. A panaszt írásban,
    elektronikus vagy postai úton kell eljuttatni a vállalkozó részére. A beérkezett
    panaszokra a vállalkozó a vonatkozó jogszabályi feltételek megfelelően, de legkésőbb
    30 napon belül írásban válaszol. A minőségi kifogás bejelentésekor a megrendelő
    köteles egyidejűleg a javítási számlát is bemutatni.  A vállalkozó a bejelentett
    panaszokat szakszerűen, a tőle elvárható szakmaisággal vizsgálja ki. 
  2. A téves hiba megállapítás alapján szükségtelenül elvégzett munka ellenértékének a
    kifizetését a megrendelő a gépjármű átvételekor megtagadhatja.
     
  3. A megrendelő a javítási számla egy példányával a jogszabály szerinti jótállási időn
    belül követelheti:
    o a hibásan vagy hiányosan elvégzett munka kijavítását,
    o a kifizetett díj arányos csökkentését, illetve visszafizetését,
    o az elvégzett munkával összefüggésben keletkezett hiba díjmentes kijavítását. 
  4. A hibás teljesítés miatt meghibásodott gépjármű beszállításáról a vállalkozó
    telephelyére a megrendelőnek kell gondoskodnia. A vállalkozó jótállási
    kötelezettségének a saját telephelyén tesz eleget. A szállítás költségeit – számla
    alapján – a vállalkozó viseli, ha a hibás teljesítés megállapítható.
  5. A vállalkozó a megrendelő minőségi kifogását lehetőleg azonnal, de legkésőbb 30
    napon belül köteles megvizsgálni, és ha az megalapozott, a jótállásra vonatkozó
    rendelkezéseknek megfelelően köteles azt rendezni. Ha a vállalkozó a minőségi
    kifogást nem ismeri el, köteles erről a megrendelőt írásban tájékoztatni. 
  6. Amennyiben a kifogás okát a vállalkozó a vállalt határidőn belül alkatrészhiány miatt
    megszüntetni nem tudja, úgy arról a megrendelőt tájékoztatja.
  7. A teljesítés akkor tekinthető hibásnak, ha a vállalkozó a munkafelvétel során feltárt
    hibákat és a megrendelt javításokat bizonyítható módon nem, vagy rosszul végezte el,
    de annak díját felszámította.
  8. Nem tekinthető hibásnak a teljesítés, ha a vállalkozó a gépjármű megbontása során
    olyan hibát észlel, amely a hibafelvételkor nem volt megállapítható, és a megrendelő
    az utólagosan tudomására hozott hiba kijavítását a vállalkozónál nem rendelte meg. 
  9. Amennyiben a megrendelő vagy annak képviselője a vizsgálatkor jelen kíván lenni,
    úgy ezt a Balance Autószerviz számára – a veszélyes üzemre és a munkavédelemre
    vonatkozó szabályok betartása mellett – lehetővé teszi. 
  10. A vizsgálat eredményéről a Balance Autószerviz a megrendelővel közösen
    jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben mindkét fél közli az észrevételeit.
    Véleménykülönbség esetén a jegyzőkönyv egy példányával a megrendelő fogyasztói
    panasz esetén a fentiekben megjelölt felügyeleti szervekhez, vagy a javítással összefüggő lényeges műszaki kérdésre vonatkozó szakvélemény elkészítése érdekében
    független igazságügyi szakértőhöz fordulhat.
  1. Amennyiben a vállalkozó panaszkezelésével nincs megelégedve, a Budapesti
    Békéltető Testülethez fordulhat [Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em.
    310., Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
    VI. Felelősség, károk megtérítése
  2. A Balance Autószerviz kártérítéssel tartozik a gépjárműben a telephely területén neki
    felróhatóan okozott kárért. A vállalkozó nem tartozik felelősséggel abban az esetben,
    amikor a vállalkozó részére történt átadást megelőzően a hiba vagy a karbantartás
    elmaradásának ismeretében a gépjárművet tovább üzemeltették, majd a vállalkozó részére
    történt átadást követően a gépjármű ennek folyományaként hibásodott meg.
    A vállalkozó nem tartozik felelősséggel a gépjárműben vis maior, elemi csapás okozta
    károkét. A  károsult köteles eleget tenni a törvény által előírt kárenyhítési
    kötelezettségének.
  3. A kárigény megrendelő általi bejelentését a vállalkozó jelenlévő képviselője
    jegyzőkönyvben rögzíti, amelyben részletesen rögzíti a károkozáshoz vezető ok-okozati
    összefüggésben álló károkozói magatartást, a kármegelőzésre, kárenyhítésre és
    kármegelőzésre vonatkozó károkozói és károsulti magatartást, valamint a vállalkozó
    javaslatát a kártérítés módjára, illetve összegére.

A Balance Autószerviz az általa elvégzett javítási munkáért és a javítás során beépített
alkatrészekért az egyes javító- karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 249/2004. (VIII. 27.) Kormányrendelet alapján az alábbi feltételek mellett jótállást
vállal:

  • Ha a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó által megrendelt javító-karbantartó
    szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a
    20.000 forintot meghaladja. A jótállásból eredő jogokat a szolgáltatás tárgyát képező
    dolog (a továbbiakban: dolog) tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak
    minősül.
  • A jótállás időtartama hat hónap. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási
    határidő a szolgáltatás elvégzése után a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére
    való átadásával, vagy – ha az üzembe helyezést a vállalkozás végzi – az üzembe helyezés
    napjával kezdődik.
  • A vállalkozás a szolgáltatás díjának átvételekor vagy a dolognak a fogyasztó vagy
    megbízottja részére történő átadásakor jótállási jegyet köteles a fogyasztó rendelkezésére
    bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy
    tartalmának jól olvashatóságát.
    A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
    a vállalkozás nevét és címét;
    az elvégzett szolgáltatás megnevezését, a felhasznált alkatrészeket, anyagokat;
    a szolgáltatás díját;
    a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének feltételeit és
    határidejét, valamint az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető
    testület eljárását is kezdeményezheti; továbbá
    a dolog fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, továbbá személygépkocsi és
    motorkerékpár esetében a kilométeróra állását. A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a
    jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.

  • A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők. A jótállási jegy
    szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás
    érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának
    elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték
    megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
    kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból
    eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
  • A vállalkozás a fogyasztó jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben
    rögzíti:
    a fogyasztó nevét, címét, a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt, az elvégzett
    szolgáltatás megnevezését, díját,a dolog átadása vagy az üzembe helyezés időpontját, a
    hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, a jótállási igény rendezésének módját vagy
    az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasítása esetén annak indokát,
    továbbá az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a
    vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület
    eljárását is kezdeményezheti. Ha a jótállási igény rendezésének módja a fogyasztó
    igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv
    másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  • Ha a vállalkozás a fogyasztó jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor
    nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a
    békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon
    köteles értesíteni a fogyasztót.
  • A vállalkozás a kijavítás vagy a munka újbóli elvégzésének határidejét a Polgári
    Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (4) bekezdésére figyelemmel
    köteles megállapítani és a fogyasztót a vállalt határidőről a bejelentéskor tájékoztatni.
  • A vállalkozás a fogyasztó jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől
    számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  • A vállalkozás a dolgot kijavításra elismervény ellenében köteles átvenni. Az
    elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a dolog azonosításához
    szükséges adatokat, a dolog átvételének idejét és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a
    kijavított dolgot átveheti. Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog
    elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, erről a fogyasztó köteles gondoskodni.
  • Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen vagy ahhoz
    csatoltan fel kell tüntetnie:
    a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek vagy – helyben
    történő kijavítás esetén – a kijavítás megkezdésének az időpontját, valamint gépjármű
    esetében a kilométeróra állását,
    b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
    c) a dolog fogyasztó részére történő visszaadásának vagy – helyben történő kijavítás
    esetén – a kijavítás befejezésének időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra
    állását.
    A szolgáltatás részben vagy egészben való újbóli teljesítése iránti igény teljesítésekor a
    vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie az újbóli teljesítés tényét és időpontját.

A vállalkozó a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott új tartós
fogyasztási cikkekre jogszabály által meghatározott jótállással tartozik. A jótállás
időtartama az alábbiak szerint, sávosan eltérő és a beépített / felhasznált alkatrész bruttó
egységárára vonatkozik:

  • 10 000 Ft-ot elérő, de 100 000 Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén: 1 év;
  • 100 000 Ft-ot meghaladó, de 250 000 Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén: 2 év;
  • 250 000 Ft eladási ár felett: 3 év.
    Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint –
    kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése
    lehetetlen, vagy ha az a vállalkozónak a másik jótállási igény teljesítésével
    összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás
    hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény
    teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
    Ha a vállalkozó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
    határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a
    fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó –
    választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozó
    költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.
    Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a
    vállalkozónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozó adott okot, vagy az áttérés
    egyébként indokolt volt.
    Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon
    belül érvényesít csereigényt, a vállalkozó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre,
    hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
    használatot akadályozza.
    A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható
    rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell
    elvégezni. A vállalkozónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
    legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a
    tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozó a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás
    vagy a csere várható időtartamáról.
    A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
    átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba
    miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész
    kerülhet beépítésre. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése
    (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás
    következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
    A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozót terhelik.
    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a
    vállalkozó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó
    eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül
    kicserélni.
    Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozó köteles a fogyasztó által
    bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az
    általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán –
    feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást
követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha
a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos
leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozó költségére
kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon
belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozó köteles a
fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán
vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozó felé történt közléstől
számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –
a vállalkozó köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét
követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a
vállalkozó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási
határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére
visszatéríteni. Amennyiben a megrendelő nem minősül fogyasztónak, úgy a rá vonatkozó
jótállási idő bruttó 20 000 Ft-ot elérő egységár esetén: 1 év.
Nem érvényesíthető a jótállási igény, ha:

  • a hiba a rendeltetésszerű elhasználódás következménye,
  • rendeltetésszerű elhasználódás miatt a beszabályozás sikertelen. 
    Megszűnik a jótállási kötelezettség, ha:
  • a megrendelő a gépjárműre érvényes átvizsgálásokat, karbantartást egyáltalán nem,
    vagy nem a megadott km vagy időintervallum határérték elérésekor végezteti el
  • a gépjárművön a javított részt a vállalkozón kívüli más személy megbontja, átalakítja,
    javítja;
  • a gépjárművön a javított egység megsérül, megsemmisül (elemi csapás, közlekedési
    baleset következtében történt sérülés)
  • a gépjárművet nem a gyártómű által adott kezelési utasításnak megfelelően, illetve
    szakszerűtlenül üzemeltették;
  • a gépjárművet hibás kilométerszámlálóval üzemeltetik.
    Szakszerűtlen kezelésnek minősül, ha:
    o nem az előírt tüzelőanyagot, kenőanyagot használják;
    o a gépjárművet nem megfelelő módon tárolják;
    o a gépjárművet meghibásodás után tovább üzemeltetik;
    o a gépjárművel versenyen vesznek részt;
    o a gépjárművet oktatásra használják;
    o a gépjárművet túlterhelik, vagy nem rendeltetésszerűen használják.
  1. Nem vonatkozik a jótállás az izzókra, valamint a különféle üvegalkatrészek, műanyag
    burák törésére. 
  2. Ha a megrendelő szakszerűtlen munkát kíván elvégeztetni, a megrendelő kérésére a
    vállalkozó szükséghelyzetben elvégezheti, ha a hiba nem a gépjármű üzembiztonságát
    befolyásoló alkatrészeit érinti. Ebben az esetben közölni kell, hogy a végzett munkáért a
    vállalkozó garanciát nem vállal, és az elvégzett munka hátrányosan befolyásolja a gépjármű további használhatóságát, teljesítőképességét vagy használatának módját,
    időtartamát.

VIII. Záró rendelkezések

  1. A megrendelő és a vállalkozó megállapodnak abban, hogy folyamatosan
    együttműködnek egymással. Jelen szerződésben nem rögzített feltételeket a Polgári
    Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint az egyéb vonatkozó
    jogszabályok, különösen a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
    szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza.
  2. Megrendelő és vállalkozó a jelen ÁSZF alapján végzett javítási szolgáltatásokkal
    kapcsolatos bármely jövőbeli jogvitájuk esetére hatáskörtől függően kikötik a Budai
    Központi Kerületi Bíróság vagy a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagos
    illetékességét.
  3. A vállalkozó jogosult az Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani. A
    módosítást vállalkozó közzéteszi az általa üzemeltetett honlapon, a módosítást
    megelőzően legalább 14 nappal.

Budapest, 2024.01.01.

Balance Autószerviz – Egyensúlyban a szakértelem és bizalom

Copyright © 2025 balanceautoszerviz.hu

Budapest, 1222 Ménes utca
Elérhetőség és időpontfoglalás
Itt új erőre kap az autód! 🚗✨

  • Kontakt
  • Általános Szerződési Feltételek
  • Csapatunk
  • Rólunk